'Handmade In Belgium'-label ontvangen.

Uitrijking UNIZO 'Handmade in Belgium'-label aan Bakkerij Emmerix te Riemst

UNIZO Limburg heeft het 'Handmade In Belgium'-label in Riemst uitgereikt aan Chel Emmerix van Bakkerij Emmerix.

Handmade-in-Belgium-logo

Zaakvoerder Chel Emmerix ontving uit handen van Bart Lodewyckx, Bea Duchateau, Piet Janssen en Walter Opsteegh, bestuursleden UNIZO Riemst, het HIB label. Bakkerij Emmerix is niet zomaar een bakker. De derde generatie zit nu mee aan het roer. Vader Chel en zoon Cederic werken samen met het enthousiaste personeel aan kwalitatieve producten. Ook innovatie is voor hen een echte uitdaging, ze zijn er reeds jaren mee bezig, en ze hebben een hoog technologisch bedrijf waar zorg gedragen wordt voor het optimale product. Zij doen hun uiterste best om kwaliteit en versheid te garanderen. Alleen tevreden klanten zijn hun toekomst, de mond-aan-mond reclame doet de rest. Zij bieden hun klanten iedere dag opnieuw alles ovenvers want “bij het ochtendgloren wordt het brood geboren”, vervolgens de croissants dan de koffiekoeken en de broodjes en daarna de vlaaien in velerlei vormen en kleuren!

Met het HIB-label wil UNIZO Limburg ondernemers die originele en handgemaakte producten afleveren, extra ondersteunen. “Daarom is het zogenaamde HIB-label in het leven geroepen en deze Riemsterse ondernemer past perfect in dit plaatje”, legt Bart Lodewyckx, gedelegeerd bestuurder van UNIZO Limburg uit. Met dit label erkent UNIZO Limburg de makers van authentieke en ambachtelijke kwaliteitsproducten.

Consumenten zijn vandaag meer dan ooit op zoek naar originele producten en willen daarvoor een authenticiteitsgarantie. “Die ambachtelijke ondernemers willen we een duwtje in de rug geven. De term ambachtelijk is in België, in tegenstelling tot in Frankrijk niet beschermd. Vandaar dat wij bij UNIZO het HIB-label in het leven hebben geroepen”, aldus Bart Lodewyckx.

Ondernemers met een HIB-label voldoen aan strikte criteria. Zo moet de ondernemer zijn activiteit in hoofdberoep uitoefenen. Hij of zij mag maximum twintig werknemers in dienst hebben. Bovendien moet het product voor minstens 50 procent ‘handmade’ zijn. Het product heeft daarnaast een zekere nutsfunctie en is uniek in zijn soort.


Emmerix radiospot met "de Knöppele" - Jos en Pierre

In april 2017 heeft bakkerij een leuke radio reclame laten maken, ingesproken door Jos Hanssen en Pierre Lemmens uit Elsloo, beter bekend als "de Knöppele", "de Waerknöppele" of "de Patronaatsknöppele".

Hieronder kunt u de spot beluisteren.

Kom ook naar een van onze winkels en ervaar zelf onze heerlijke limburgse vlaaien.